Kulturelle udtryksformer og værdier | Løbebillerne 2016-18 |
Overordnede mål |
|
Sammenhæng Beskrivelse af den pædagogiske udfordring, med udgangspunkt i teori eller praksis. |
Børnehuset Ta’fat er en Idræt, Natur og sproginstitution. Disse tre temaer er valgt, for at vi på bedst mulig måde kommer hele vejen omkring det enkelte barns udvikling. Temaerne giver os uendeligt mange muligheder for at inkludere børnene i forskellige lege og fællesskaber.
For at opleve glæden ved kulturen, skal børnene præsenteres for et bredt udbud. Gennem traditioner får børnene en forståelse for det samfund de er en del af. De normer og spilleregler børnene præsenteres for, er med til at danne dem, at inkludere dem og giver dem mulighed for at kunne begå sig. Vores institution er samlingssted for mange forskellige nationaliteter og kulturer, dette ser vi som en berigelse i forhold til at se, respektere og forstå forskelligheder, men også som en udfordring både sprogligt og i forbindelse med forældresamarbejdet. |
Læringsmål |
Den pædagogiske praksis og børnemiljøet skal give børnene mulighed for at kunne udvikle handlekompetencer i forhold til:
|
Tegn: Ud fra overvejelser af, hvor vi forventer at børnene er udviklingsmæssigt, når læreplanen slutevalueres, beskrives hvilke tegn vi forventer vi at se på denne udvikling? |
|
Tiltag • Metodeovervejelser. • Beskrivelse af den planlagte pædagogiske praksis, der skal skabe mulighed for at vi kan opnå vore mål og se de forventede tegn. |
Metode:
vi vil anerkende børnenes ideer samt følge deres spor, ønsker i forhold til, i fællesskab at udfolde os kreativt og kulturelt Vi vil møde børnene fantasifuldt og kreativt
|
Dokumentation
• Valg at dokumentations metoder. Vælg eksempler på pædagogiske processer som skal dokumenteres. |
|
Evalueringsplan
• Valg af evaluerings metoder. • Hvem har ansvaret for at evaluere hvad og hvornår. • Hvordan inddrages bestyrelsen i evaluering og opfølgning.
|
|